תיקון דוד שמש

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

כיצד עובד דוד שמש?

דוד שמש מותקן כיום במרבית הבתים שכן, הוא מאפשר לנצל את השמש שהיא משאב טבעי וחינמי, לצורך חימום המים הנדרשים לשימוש הביתי. הדוד מורכב משני חלקים שהם: מכל המים שהוא הגליל הלבן והמוכר שניתן לראות על מרבית גגות הבניינים בישראל וקולטני השמש שמטרתם היא לקלוט את האנרגיה הסולארית ולהמיר אותה לאנרגיית חימום.  על גבי הקולטנים מותקן צינור מתכת שחור שמכיל מים. מאחורי הצינור ישנו לוח פח שחור. קרני השמש, נבלעות בקולטן ומחממות את המים שמצויים בצינור השחור והם עוברים באמצעות צנרת אל המכל ויוצאים במקלחת שלנו.

ומה קורה בימים חורפיים?

בימים חורפיים או מעוננים, דוד השמש לבד לא יספיק לחמם לנו את המים ויש צורך להשתמש בגוף החימום החשמלי אשר קיים במרבית דודי השמש. כל שאתם צריכים לעשות זה להדליק את הכפתור של הדוד המצוי בביתכם ובתוך פרק זמן קצר, יהיו לכם מים חמים בדיוק כפי שיש לכם בימים שמשיים.

איזה תקלות נפוצות אפשר למצוא בדודי שמש?

תיקון דוד שמש יידרש כאשר ישנן תקלות שונות בדוד. הנה כמה מהתקלות הנפוצות ביותר אשר לרוב יהיו קשורות לאבנית, חלודה או בלאי:

  1. סתימה בקולטנים או בצנרת- סתימה בקולטנים של השמש או בצנרת, לרוב תהיה קשורה להצטברות של אבנית. היא תמנע מעבר חלק של מים וכך הם לא יתחממו מספיק מהר. כל מה שצריך לעשות בכדי לפתור את הבעיה המדוברת הוא לנקות בצורה יסודית את הקולטנים או הצנרת.
  2. נזילה מהפלאנג'- הפלנאג' הוא סוג של פלטה שעליה מותקנים 3 חלקים מהדוד: גוף החימום, תרמוסטט ומאיץ החימום. הפלטה המדוברת מצויה בתוך מכל המים והתקנה לא נכונה שלה עלולה לגרום לנזילה ולנזקים שונים למתקן כולו.
  3. דוד מקצר- עוד תקלה נפוצה היא דוד מקצר כאשר המקור של התקלה הזאת הוא הבלאי של המתקן. התקלה תתרחש בשל הצטברות של אבנית שעלולה לפגוע בחלקים הרגישים של הדוד. היא עלולה לגרום לשיבוש הפעילות החשמלית שך הדוד וכן לקצר ולהשבתה של הדוד באופן כללי.
  4. עוד תקלה יכולה להיות נזילה באחד מהחלקים של מתקן החימום- הצנרת או מכל המים- גם תקלה זו עלולה לגרום לקצר בדוד.

איך מתקנים תקלות בדוד שמש?

תיקון דוד שמש חייב להתבצע על ידי טכנאים מקצועיים שמכירים היטב את התחום ומנוסים בו. יחד עם זאת, לא מעט טכנאים יעידו כי ביצוע פעולות מניעה מהווה את הדבר החשוב ביותר על מנת לשמור על דוד תקין.  בין הפעולות שכדאי לבצע:

החלפה של קולטנים וכן טיפול בסתימה לפחות אחת לשנתיים, לרבות ניקיון יסודי של הצנרת מבפנים- הדבר יכול לפתור את הבעיה של אבנית שעלולה להיות חמורה ולגרום לכך שיהיה צורך להחליף את קולטני השמש בחדשים.

החלפה של פלאנג' וגוף חימום

הצטברות אבנית וחלודה על גבי הפלאנג', עלולה להוביל לכך שגם גוף החימום החשמלי יפסיק לפעול. במידה ומדובר על דוד שקיים למעלה מ3 שנים, כדאי להחליף במקרה הזה גם את הפלאנג' וגם את גוף החימום.

תיקון נזילה בצנרת של הדוד

נזילה בצנרת החיצונית של דוד שמש יכולה להיגרם כתוצאה מסיבות שונות כגון: פגעי מזג האוויר, בלאי וחלודה, אם מדובר על צנרת ישנה מאוד כדאי להחליף אותה בחדשה, אם מדובר על צנרת חדשה יחסית, כדאי לתקן אותה באופן נקודתי.

האם כדאי לתקן את הדוד או להחליף אותו בחדש?

לא מעט אנשים שואלים את עצמם: באיזה מקרים תיקון דוד שמש רלוונטי ובאיזה מקרים כדאי כבר להחליף את הדוד. ובכן, התשובה לכך תהיה תלויה בגיל של הדוד. במקרה של דוד שמש תקול אשר גילו למעלה 8 שנים, כבר פחות משתלם להשקיע כספית על תיקון הדוד וכדאי מאוד להחליף אותו בחדש שכן, יש סיכוי טוב שהוא ימשיך לפתח תקלות שונות, שכבר לא ישתלם לכם להשקיע על התיקון שלהם. כמובן שגם יש לקחת בחשבון את חומרת הבעיה. גם אם מדובר על דוד ישן יחסית, הרי שאם התקלה איננה חמורה, אפשר לתקן ולא להחליף אותו. ניתן לומר כי מה שצריך להשפיע על ההחלטה שלכם לגבי תיקון דוד שמש או החלפתו הם: גיל הדוד וחומרת התקלה.

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שכאשר יש צורך בתיקון דוד שמש, כדאי לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, לצורך מתן מענה מקצועי, איכותי ומדויק לכל בעיה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

מיגו אחזקות- אינסטלציה

אצלנו תמצאו את הפתרון לאחזקת הבית- עבודות אינסטלציה, שיפצים כלליים, עיצוב בגבס, מכירה והתקנה של ברזים מעוצבים ומוצרים נוספים. עם נסיון של מעל עשור בתחום, אנחנו כאן לתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר