משאבה טבולה לביוב

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

אם שמעתם פעם את צמד המילים "משאבה טבולה" בהקשר של מערכת הביוב ותהיתם במה מדובר., חשוב שתדעו כי משאבה טבולה לביוב היא דבר חשוב ביותר שכן, היא זאת שאחראית לתפקוד של הביוב בדירות שנמצאות מתחת לקרקע. במקרים שבהם ישנן תקלות כלשהן במשאבה, מי הביוב עלולים לצוף. מדובר על סיטואציה שיכולה לגרום לא מעט עוגמת נפש לדיירים ועל כן, חשוב מאוד לטפל בבעיה כמה שיותר מהר ובצורה מקצועית ואמינה. במאמר הבא תקבלו את כל המידע על משאבה טבולה במערכת הביוב, על החשיבות שלה ועל איך יודעים שיש תקלה כלשהי שדורשת תיקון על ידי אנשי מקצוע.

מהי משאבה טבולה לביוב?

המים שבביתנו מגיעים לצנרת של הביוב באמצעות כוח המשיכה שכן, הצנרת ממוקמת מתחת לבית והמים שאנו משתמשים בהם, נשפכים אליה דרך צינורות. יחד עם זאת, ישנם ממקרים שבהם מערכת המים מצויה מתחת לקרקע כגון: במרתפים או במקלטים. במקרים הללו, כוח הטבע לא יעזור למשיכת המים שמשתמשים בהם לעבר הביוב ויש צורך לבצע פעולה מלאכותית כלשהי בכדי למשוך את המים המשומשים לביוב. בשביל המקרים המדוברים, הומצאה משאה טאבולה שהיא ממוקמת בתוך בור ביוב, מחוברת לשקע רגיל וכן מחוברת גם לצנרת המרכזית של הביוב. כאשר המפלס של מי השפכים עולה ומגיע למשאבה, היא מתחילה לבצע את הפעולה הנדרשת ממנה ודוחפך את המים אל הצנרת המרכזית. כאשר יש תקלה כלשהי במשאבה והיא לא עובדת, מאוד קל לדעת זאת שכן, בהתחלה יעלה ריח רע ממערכת הביוב ולאחר מכן, הביוב יתחיל לעלות על גדותיו.

תיקון משאבה טבולה- מתי יש צורך ומה צריך לדעת?

התקלות במשאבות טבולות מתחלקות לשני סוגים: תקלות שאפשר לתקן ותקלות שבגינן יהיה צורך להחליף חלק כלשהו במשאבה או את המשאבה כולה. החלק המרכזי בתיקון של המשאבה הטבולה יהיה להוציא אותה החוצה. איש המקצוע ירד לבור הביוב על מנת להוציא את המשאבה או במקרה שבו הבור מוצץ או שהמשאבה ממוקמת ממש עמוק, הוא ישתמש בכלי עבודה מיוחדים שמטרתם היא לשאוב את הביוב כולו או להרים את המשאבה.

איזה תקלות אפשר לתקן במשאבה טבולה?

התקלות שאפשר לתקן במשאבה טבולה לביוב הן:

  1. סתימה במשאבה הטבולה- מדובר על אחת התקלות הנפוצות ביותר שלרוב תיגרם כתוצאה מהצטברות של לכלוך מוצק, מגבונים. בכדי לפתוח את הסתימה יש צורך לפנות את הלכלוך אשר יוצר אותה.
  2. תקלה נפוצה נוספת היא מצוף חיצוני תקול במשאבה. מי שגורם למשאבה להתחיל לעבוד הוא המצוף החיצוני אשר עולה כאשר המים מרימים אותו. לכן, אם לאחר שמנקים את המשאבה ורואים שהבעיה איננה סתימה, אפשר לבדוק האם הבעיה היא במצוף החיצוני. במידה ויש בו בעיה, יש צורך להחליף אותו בחדש.
  3. עוד תקלה יכולה להיות במנוע של המשאבה או בכל חלק מהותי אחר בה ובמקרה הזה לא כדאי לתקן את המשאבה, אלא כדאי להחליף אותה לגמרי שכן, תיקון לא ישתלם ולרוב גם לא יהיה אפשרי.
  4. סוג נוסף של תקלה הוא משאבה טבולה שמקצרת. אם המשאבה מקצרת יש לבדוק שלא מדובר בבעיה בשקע החשמל שהיא מחוברת אליו. במידה והבעיה היא אכן בשקע החשמל יש צורך לבחור בשירותיו של חשמלאי שיבצע את העבודה. אם הגורם לקצר הוא לא השקע אלא המשאבה, יש לבדוק האם יש בעיה בסליל החשמלי של המשאבה ולהחליף את המשאבה כולה במידה ואכן הבעיה היא בסליל.

כיצד שומרים על משאבה טבולה ונמנעים מתקלות?

בכדי להימנע מתקלות שונות שיכולות להתרחש במשאבה טבולה, חשוב מאוד לעשות כמה דברים חשובים: ראשית כל, מגבונים מהווים את הגורם המרכזי לבעיות במשאבות טבולות ולכן, אין לזרוק מגבונים בשום אופן לאסלה.

שנית, גם שמן ולכלוך מוצק אחר הם לא דברים שיש להוריד באסלה שכן, הם יכולים אם ליצור סתימות.

אם אתם מעוניינים להבין מתי יש משהו בעייתי במשאבה, אתם יכולים לבחור להתקין על ידי איש מקצוע אזעקה להתרעת גלישה אשר תתריע לכם כאשר יש משהו שחורג מהרגיל במשאבה, כך שתהיה לכם אפשרות לתקן את הדבר באופן מידי עוד כאשר פשוט לתקן אותו ולא לחכות שהמצב יתדרדר לתקלה חריגה יותר שתדרוש גם תיקון יותר רציני או את החלפת המשאבה כולה

כמה עולה לתקן משאבה טבולה בביוב?

משאבה טבולה בביוב היא ללא ספק חלק מרכזי וחשוב ביותר במערכות ביוב שונות ועל כן, כאשר יש תקלה כלשהי שמונעת מהמשאבה לעבוד בצורה תקינה, יש להזמין איש מקצוע רלוונטי לתיקון כמה שיותר מהר. בכדי שהעבודה תתבצע בצורה מקצועית ואמינה, יש לבחור אינסטלטור אשר ידוע בהמלצות הרבות שיש לו ובמוניטין.

לגבי המחיר על תיקון משאבה טבולה בביוב, חשוב שתדעו כי העלות תשתנה בהתאם לפרמטרים שונים לרבות: סוג התקלה והמורכבות שלה, האם יש צורך להחליף חלק כלשהו במשאבה, האם יש צורך להחליף את המשאבה כולה ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

מיגו אחזקות- אינסטלציה

אצלנו תמצאו את הפתרון לאחזקת הבית- עבודות אינסטלציה, שיפצים כלליים, עיצוב בגבס, מכירה והתקנה של ברזים מעוצבים ומוצרים נוספים. עם נסיון של מעל עשור בתחום, אנחנו כאן לתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר