שיקום נזקי צנרת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

נזילות ביוב מהוות את אחד הדברים המלחיצים ביותר שיכולים להתרחש בדירת המגורים שלכם. חשוב לדעת כי לא פעם אפשר לפתור את הבעיה בצורה קלה ופשוטה, אך חשוב להבין מהו המקור המדויק של הנזילה על מנת להעניק לו טיפול ראוי. איתור נזילות ביוב וכן שיקום צנרת ביוב, חייבים להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, אשר מציעים את ביצוע העבודות הללו בשיטת אל הרס וזאת בכדי לפתור כל בעיה בצנרת כמה שיותר מהר ובד בבד, לעשות זאת בצורה פשוטה, יעילה ומהירה, אשר איננה מסבה נזקים כבדים.

נזילת ביוב:במה מדובר?

נזילת ביוב היא למעשה תופעה שבה מי הביוב אשר צריכים לזרום בצנרת בצורה תקינה אל מערכת הביוב העירונית, פורצים את הצנרת וזאת כתוצאה מחור, פיצוץ, חיבורים לא טובים בצנרת ועוד. לרוב הפיצוץ בצנרת ביוב לא יהיה תלוי בזרימה גבוהה וזאת בשל העובדה שלא מדובר על צנרת עם לחץ של נוזלים בדומה לצנרת מים ולכן, הנזילה שתיווצר תהיה אמנם איטית, אך עקבית. בשל כך, לא פעם יהיה קשה לגלות את הנזילות הללו וכן, לעיתים קרובות כלל לא מבינים כי קיימת נזילה שכזאת עד שרואים את הנזקים שהיא מסיבה לרבות: לכלוך, רטיבות, ריח לא טוב ועוד.

כך או כך, אין ספק כי מדובר על תופעה כלל לא נעימה שעלולה לגרום לעוגמת נפש רבה לדיירים ולעיתים גם לנזקים שונים למבנה עצמו. אבחון ואיתור נזילה בצנרת הביוב יכולה לקחת גם כמה חודשים לאחר שמגלים את הנזקים שנגרמו בגינה. שיקום נזקי צנרת זה דבר חשוב ביותר לאחר שמזהים את מקור הנזילה וזאת בכדי שלא לאפשר לעוד נזילות להתרחש.

כיצד נגרמות נזילות ביוב?

ישנם גורמים שונים לנזילות ביוב. חלק מאותם גורמים יכולים להיות פשוטים יותר וחלק מהם יהיו מורכבים יותר. בין הגורמים ניתן למצוא:

  1. חור בצנרת של הביוב- חור בצנרת של הביוב מהווה תופעה שכיחה ביותר שנגרמת כתוצאה מפעולה כלשהי שבוצעה סביב הצנרת ללא כוונה. לא פעם לדוגמא קודחים קיר שבו עובר צינור ביוב וכך פוגעים בצנרת. במקרה הזה הביוב יזרום מתוך הצנרת אל פנים הקיר וגם יכול לחלחל אפילו רחוק יותר.
  2. לא פעם צנרת הביוב פשוט ישנה מאוד שכן, היא הותקנה לפני שנים רבות ועל כן, היא שחוקה. הנזילה עלולה להיות במקרה הזה במספר מוקדים ותיקון הנזילה יהיה מורכב יותר.
  3. סיבה נוספת היא צנרת ביוב שלא התקינו בצורה מספיק מקצועית ולכן, גומיות שהיו צריכים לאטום את החיבורים השונים שבצנרת לא הותקנו בצורה תקינה ובשל כך הביוב יצא החוצה

כיצד מאבחנים נזילת ביוב?

שיקום נזקי צנרת יבוא לאחר אבחון הנזילה. אבחון של נזילה בביוב יכול להיות דבר מעט מורכב שכן, לא מדובר על צינור עם נוזלים בלחץ גבוה שפגיעה בו מובילה להתפרצות של נוזלים ובהתאם לכך גם לאבחנה מיידית של העניין, אלא בצינור שבו הביוב זורם לאט ועל כן, האיתור יתבצע רק לאחר שמבחינים בסימנים שונים כגון: לכלוך, ריח או נזקים שנגרמו למבנה. חשוב מאוד שתשימו לב לנזקים שונים שמתהווים בדירה לרבות: כתמי רטיבות ברצפות או בקירות, ריח של ביוב בדירה ועוד, שכן, כל אלה יכולים להעיד על נזילת ביוב וכדאי לבדוק זאת כמה שיותר מהר עוד טרם ייווצרו נזקים קשים יותר.

בכדי לאבחן את הגורם של הנזילה ואת המיקום שלה, יש להשתמש באמצעים שונים כגון:  איתור סתימה במצלמה תרמית או סיב אופטי שמאפשר לצלם את צנרת הביוב מבפנים. יש צורך לאבחן בצורה מדויקת את המקור של הנזילה וזאת בכדי שיש כמה דרכים לתקן צנרת ביוב והדרך הנבחרת תהיה בהתאם לגורם הנזילה. כמו כן, איתור מדויק של הנזילה יכול לחסוך לא מעט הרס הכרוך בתהליך האיתור.

כיצד מבצעים שיקום נזקי צנרת?

כאשר מדובר על תיקון וכן שיקום נזקי צנרת ביוב, הרי שהוא יכול להתבצע בכמה דרכים ויש לבחור בדרך הנכונה בהתאם לגורם הנזילה. הנמה כמה שיטות עיקריות לשיקום נזקי צנרת:

  1. שיטה אחת היא פשוט להחליף את כל צנרת הביוב או את החלק הפגום בצנרת. החלפה של כל קו הביוב תתבצע בהתאם לצורך ובהתאם לתנאים. אם מדובר על צינור ביוב חיצוני ההחלפה תהיה זולה וקלה יותר, אך אם מדובר על צנרת מרכזית שעוברת בכל הבניין, ההחלפה תהיה מורכבת ויקרה יותר.
  2. שיקום צנרת ללא הרס היא טכניקה חדשנית שמאפשרת לתקן את הצנרת בלעי לחשוף אותה. בתהליך השיקום המדובר מנקים את הצנרת, מצפים אותה בחומר פולימרי חזק ואטום באמצעות אמצעים מיוחדים ומאפשרים לה להיות חזקה ועמידה יותר.
  3. עוד דרך לשיקום היא תיקון נקודתי. לא פעם נזילות מהצנרת יגרמו כתוצאה מכשל נקודתי בצנרת או מפגיעה חיצונית. מדובר על מצב שבו כדאי לחצוב את הקיר בכדי להגיע למקור המדויק של הנזילה ולתקן אותה.

בכדי לשקם נזקי צנרת בצורה הטובה ביותר ובהתאם לסוג הנזקים העומדים על הפרק, חשוב לבחור באנשי מקצוע מומחים בתחום ומומלצים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

מיגו אחזקות- אינסטלציה

אצלנו תמצאו את הפתרון לאחזקת הבית- עבודות אינסטלציה, שיפצים כלליים, עיצוב בגבס, מכירה והתקנה של ברזים מעוצבים ומוצרים נוספים. עם נסיון של מעל עשור בתחום, אנחנו כאן לתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר