איתור נזילות מים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

נזילה בבית, עלולה לגרום לעוגמת נפש רבה לדיירי הבית ולנזקים למבנה עצמו. הבעיה היא דלא תמיד יודעים מהו המקור לנזילה ולכן, במקרה הזה חשוב מאוד לבחור בשירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום איתור נזילות. איתור נזילות מים הוא תהליך שיכול לחסוך לכם לא מעט זמן וכסף שכן, במקום להרוס קירות או להרים רצפות בכדי למצוא את מקור הנזילה, משתמשים בשיטה חיצונית כלשהי, שמאפשרת לאתר מיקום של נזילה ובהתאם לכך, לטפל בה באופן נקודתי. במאמר הבא תקבלו את כל המידע על איתור נזילה בצורה חכמה, מהירה ויעילה.

כל הגורמים לנזילה בבית

ניתן לומר כי יש שני גורמים עיקריים לנזילה שיכולה להתרחש בביתכם והם: כשל כלשהו באיטום או נזילה מהצנרת. רוב הצנרת של הבית מצויה מאחורי הקירות או מתחת למרצפות, כך שלמעשה היא לא גלויה לעין ובהתאם לכך, בלתי אפשרי לדעת מה בדיוק מצבה, האם היא צברה חלודה, האם יש בה בלאי ועוד. בשל כך, לעיתים קרובות יכול להיווצר סתימה בצנרת חור או פיצוץ כלשהו, שכלל לא מודעים לקיומו עד שמתחילים להופיע סימנים שונים ברחבי הבית שמעידים על קיומה של נזילה. שמעידים אולי על פתיחת סתימה בלחץ מים או בדרך אחרת שתבחר על ידי המומחה.

סימנים שיכולים להעיד על נזילה בבית

ישנם לא מעט סימנים אשר יכולים להעיד על קיומה של נזילה בבית: טפטוף של מים מהתקרה או מאחד הקירות, רטיבות בקירות, עובש שמצטבר עליהם, קילופים, ירקת, שינוי צבע של המרצפות, רטיבות בקיר הפנימי ועוד. מעבר לכך, אם שמתם לב שחשבון המים שלכם גבוה מהרגיל על אף שלא השתמשתם  במים שלכם בצורה חריגה, ייתכן מאוד כי קיימת נזילה סמויה כלשהי. לחץ המים בברזים שבבית עלול להיות חלש מהרגיל וגם זה יכול להוות סימן לנזילה. בכל מקרה שבו מופיעים סימנים מהסוג המדובר, חשוב מאוד לבדוק האם קיימת נזילה סמויה כלשהי בבית.

מה חשוב לעשות לפני שמזמינים איש מקצוע לצורך איתור נזילות?

ראשית כל, חשוב לדעת שלא כל אינסטלטור יציע שירות איתור נזילות מים ולכן, חשוב לבדוק מראש האם האינסטלטור שאתם פונים אליו עוסק בתחום זה בצורה מקצועית. כמובן שכדאי לבדוק מראש האם הוא עוסק גם במתן מענה לבעיה שבגינה יש נזילה בצנרת.

לפני שאתם ממהרים להזמין מאתר נזילות, כדאי שתבצעו כמה בדיקות חשובות בכדי לוודא שבאמת קיימת נזילה בביתכם: ראשית כל, סיגרו את כל הברזים בלילה לרבות ברז הניאגרה ובדקו האם המונה של המים זז. אם הוא זז סביר להניח שיש להם נזילה. אם הוא לא זז אך יש לכם סימני רטיבות בבית, יתכן מאוד כי מדובר על כשל באיטום.

דבר נוסף שכדאי שתבדקו הוא האם קיימת נזילה כלשהי מהדוד שלכם. דוד שמש נוזל יכול לגרום לרטיבות וטפטופים בבית ובכדי לוודא שהוא זה שגורם לנזילה, עליכם לבחור באיש מקצוע שיכול לבדוק זאת.

באיזה מערכת מתרחשת הנזילה?

השלב הראשון בתהליך איתור נזילות מים הוא להבין באיזו מערכת בדיור מתרחשת הנזילה, כאשר שלושת המערכות העיקריות הן:

  1. מערכת הביוב והדלוחין- מדובר על מערכת שמנקזת לביוב את המים מהמקלחות ומכיורים שבבית ונזילה מהמערכת המדוברת לרוב תבוא לידי ביטוי בטפטוף לא רציף. בכדי לבדוק האם הנזילה מגיעה מהמערכת הזאת יש לבצע בדיקת הצפה. איש מקצוע העוסק באיתור נזילות יכניס בלון שיסתום את פתח היציאה של הצינור ויזרים מים. אם מפלס המים בכיור יורד, ככל הנראה יש נזילה כלשהי בצינור.
  2. נזילה ממערכת ההסקה- מדובר על מערכת שפחות נפוצה בבתים חדשים. אם בכל זאת יש לכם מערכת שכזאת, איתור נזילה בה יהיה די מסובך שכן, היא מאבדת מעט מים באופן שגרתי כאשר היא פועלת ויהיה קשה להבין מלכתחילה שיש בעיה כלשהי בה שגורמת לנזילה.
  3. איתור נזילה במערכת אספקת המים- מדובר על נזילה בצנרת אשר תתבטא בדרך כלל בטפטוף רציף.

השלב השני- איתור נזילות

לאחר שמאתרים את המערכת שבה מתרחשת הנזילה, יש צורך לבצע תהליך של איתור מקור הנזילה המדויק. בעבר, בכדי לאתר מקור נזילה היה צורך לעבוד באופן סיזיפי, להרים מרצפות ולהרוס קירות, על מנת לחשוף את הצנרת החבויה ולהבין היכן ממוקמת הנזילה. כיום, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, ניתן לאתר נזילות בשיטות אל הרס.

השיטה הנפוצה ביותר היא איתור נזילות מים באמצעות מצלמה תרמית. מדובר על מצלמה שעובדת על קרני אינפרא אדום שמזהות את הטמפרטורה בצינורות המצויות מבעד לקירות או מתחת למרצפות. בכדי שהמצלמה תאתר את האזור הפגוע בצנרת יש לחמם את המים בבית. באזור שבו הצנרת סדוקה, יפלטו מים חמים החוצה ויגרמו להפרשי טמפרטורה שהמצלמה תזהה.

ישנן שיטות נוספות לאיתור נזילת מים כגון: שימוש בחיישן גז מיוחד ולא מסוכן אשר יכול להעיד על מקור הנזילה ועוד.

בכדי לבחור את השיטה המתאימה והמדויקת ביותר, חשוב ליצור קשר עם איש מקצוע המומחה בתחום איתור נזילות, אשר יבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר ויאתר את מקור הנזילה במהירות ובקלות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

מיגו אחזקות- אינסטלציה

אצלנו תמצאו את הפתרון לאחזקת הבית- עבודות אינסטלציה, שיפצים כלליים, עיצוב בגבס, מכירה והתקנה של ברזים מעוצבים ומוצרים נוספים. עם נסיון של מעל עשור בתחום, אנחנו כאן לתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר