איתור נזילות במצלמה טרמית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

איתור נזילות במצלמה טרמית היא שיטה מתקדמת לאיתור נזילות. רק בשנת 2000, החלו להשתמש בשיטה זאת, כאשר לפני, הצילום התרמי היה רלוונטי בעיקר לענפים ותחומים אחרים כגון: צבא, ביטחון, חקלאות, רפואה ועוד. החל משנת 2000 ועד היום, צילום תרמי אינפרה אדום לצורך איתור נזילות, מהווה שיטה יעילה, נוחה ומהירה יותר מהשיטה שהייתה נהוגה עד אז שהיא: שבירה או הרס של קירות ורצפות.

מצלמה טרמית- במה מדובר?

עוד טרם מדברים על מה זה בדיוק איתור נזילות במצלמה טרמית, חשוב להבין מהי מצלמה טרמית. מדובר על מצלמה שבה יש חיישן מיוחד שמציג הדמיה של הפרשי טמפרטורה. מה שגורם להפרשי הטמפרטורה, הם הפרשי לחות. המצלמה הטרמית מציגה את ההפרשים בצבעים שונים, כאשר שני הצבעים העיקריים שמדמים טמפרטורה של חום וקור יהיו: כחול ואדום. הצבע הכחול מדמה את הקור והצבע האדום מדמה את החום.

למעשה, במהלך איתור נזילות במצלמה טרמית, המומחה עובר עם המצלמה על אזורים שונים בקירות הבית או ברצפות ומקבל תמונה עם הצבעים הללו. ככל שהצבע הכחול בתמונה יהיה עמוק או כהה יותר, כך מדובר על קור חזק יותר וככל שהצבע האדום יהיה כהה או עמוק יותר, כך מדובר על טמפרטורת חום חזקה יותר. האזור אשר מסומן בכחול, יהיה אזור שככל הנראה בו מצוי מקור הנזילה.

מתי יש צורך לבחור בשירות איתור נזילות מים במצלמה טרמית?

ישנן כמה סיבות שבגינן כדאי להזמין שירות זה:

  1. אם קיימת רטיבות נראית לעין על אחד הקירות שבביתכם או על התקרה, מקור הרטיבות יכול להיות נזילה פעילה במערכת אספקת המים של הבית, מי גשמים שחדרו דרך מערכת האיטום ועוד. איתור נזילות באמצעות המצלמה המדוברת יצביע בדיוק על מקור הכשל.
  2. אם חשבון המים שלכם גבוה מהרגיל על אף שלא השתמשתם במים בצורה חריגה, ייתכן מאוד כי קיים חשש ליציאה לא מבוקרת של מים ממערכת האספקה של המים וכדאי מאוד לבדוק באמצעות צילום טרמי האם באמת קיים כשל ומהו המקור שלו.
  3. אם קיים בביתכם לחץ מים נמוך, ייתכן כי קיימת נזילה פעילה במערכת אספקת המים של ביתכם ולכן, גם במקרה הזה, כדאי מאוד לבחון את העניין באמצעות צילום תרמי.
  4. אם יש בחלל ריח של טחב או אם יש עובש על הקירות או התקרה, ככל הנראה ישנה נזילה סמויה כלשהי שכדאי לגלות באמצעות מצלמה טרמית .
  5. אם יוצאת אבקה לבנה בין האריחים של הריצוף שלכם, ככל הנראה שכבת המצע התת רצפתי רטובה ועל כן, יש להזמין בדיקה לאיתור נזילות במצלמה טרמית בכדי לאתר ולתקן את הכשל שבגינו יש רטיבות תת רצפתית.
  6. עוד סיבה לכך שכדאי להזמין שירות צילום תרמי לאיתור נזילות היא רטיבות קפילרית שמופיעה מעל הפנלים, אשר מעידה ששכבת המצע שמצויה תחת הריצוף רטובה.

כיצד מתבצע תהליך איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית?

חברה מקצועית ואמינה תתחקר אתכם כבר בשיחת הטלפון לגבי מצב הנזילה. כדאי לענות על כל שאלה שעולה בשיחה בצורה מדויקת וזאת בכדי שיתאימו לכם את סוג הבדיקה הנכונה.

את הבדיקה יבצע איש מקצוע המומחה באיתור נזילות, כאשר לפני הבדיקה גם הוא ישאל אתכם כמה שאלות בכדי להבין את הרקע של המקרה ולדייק את הבדיקה שלו. המאתר המומחה יבצע סריקה באמצעות המצלמה הטרמית לאורך הרצפה והקירות של הבית ולאחר ביצוע הסריקה, תהיה בידו תמונה מלאה שמעידה על מצב ומקור הנזילה.

לאחר שהמאתר יסיים את הבדיקה, הוא יפיק ללקוח מסמך של "חוות דעת מומחה" שבו יופיעו הממצאים של הבדיקה, המסקנות וההמלצות לגבי ביצוע תיקונים נדרשים בהתאם למצב.

מה חשוב שתדעו לפני שאתם מזמינים בדיקת איתור נזילות במצלמה טרמית?

לפני שאתם מזמינים בדיקת איתור נזילות במצלמה טרמית, חשוב מאוד שתדעו כיצד להסביר למומחה שאתם יוצרים אתו קשר את המצב בצורה מדויקת, על מנת שהוא יציע לכם את הבדיקה הנכונה בהתאם למצב. במהלך השיחה עם המומחה הוא ישאל אתכם שאלות לגבי כמה זמן נמשך המצב שמעלה חשד לנזילה, מהי העונה שבה הופיע המצב, האם ביצעתם בדיקה כלשהי, האם בוצעו עבודות תיקון באחת ממערכות המים של המבנה, האם בוצע שיפוץ בדירה ועוד. ענו על כל השאלות בצורה מדויקת על מנת שהמומחה יקבל כמה שיותר אינדיקציה למצב.

לבחור בטובים ביותר בתחום

כיום ניתן למצוא לא מעט חברות המציעות את שירותיהן בתחום איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית ולכן, כאשר אתם זקוקים לשירות זה, חשוב שתבדקו כמה דברים חשובים טרם אתם בוחרים את אנשי המקצוע הרלוונטיים לכם: בדקו כמה שנים עוסקים אנשי המקצוע בתחום, האם יש להם מוניטין והמלצות של לקוחות מרוצים, האם הם מפיקים לארח הבדיקה דוח מומחה מפורט, האם הם מציעים גם שירות תיקונים מעבר לשירות איתור הנזילה ועוד.

איתור נזילת מים שלא מאתרים במבנה, עלולה להסב לו נזק רב. לכן, בכל מקרה שבו מופיעים סימנים שיכולים להעיד על נזילה סמויה, כדאי לבחור במומחים בתחום איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

מיגו אחזקות- אינסטלציה

אצלנו תמצאו את הפתרון לאחזקת הבית- עבודות אינסטלציה, שיפצים כלליים, עיצוב בגבס, מכירה והתקנה של ברזים מעוצבים ומוצרים נוספים. עם נסיון של מעל עשור בתחום, אנחנו כאן לתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר