מערכות טיהור מים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

 

חשוב מאוד לדעת, כי מי השתייה בישראל ראויים וטובים לשתייה והדבר נתון באחראיות של תאגידי המים המקומיים ושל משרד הבריאות. הם אלה שלמעשה דואגים ואחראיים להובלה של המים עד למקום המגורים שלכם וכמובן גם לאיכות המים. כלומר, המים שמגיעים עד הנקודה של שעון המים בבית או בבניין, הם מי שתייה טובים ונקיים. השאלה היא, מה קורה לאחר מכן. חשוב שתדעו, האיכות של המים שיגיעו אליכם תושפע מהאיכות של הצנרת הביתית שלכם וכן מהמערכות הפרטיות של המים. כאשר מים עוברים דרך צנרת ביתית, לא פעם יתווספו להם חומרים לא רצויים שונים כגון: חלודה, כלור ועוד. כל אלה ישפיעו על הטעם ועל האיכות שלהם וכן, לא פעם יהפכו אותם גם לפחות בריאים לשתייה ולכן, חשוב מאוד לבחור מערכות טיהור מים איכותיות שיאפשרו לכם לשתות מים נקיים, טעימים ובריאים.

איזה שיטות קיימות כיום לצורך טיהור מים ביתי?

ישנן שיטות שונות הקיימות כיום עבור סינון ביתי של המים. בין השיטות ניתן למצוא:

  1. מסנן פחם- מדובר על פילטר שמתקינים בברז הכניסה הראשי, כך שכל המים שנכנסים לבית מגיעים מסוננים באופן אוטומטי. כלומר, לא רק המים שמשמשים לצורך שתייה בבית יגיעו מסוננים, אלא גם המים אשר משתמשים בהם עבור מדיח הכלים, מכונת הכביסה או אפילו דוד המים. יחד אם זאת, יש אפשרות כיום להתקין את המסנן המדובר רק בסמוך ליציאות של מי השתייה בבית וכך לחסוך את הכלור והחומרים הנוספים שיש במים ובמקביל לא לצמצם את הכמות של המינרלים. כך הטעם של המים יהיה איכותי יותר. מה שחשוב להבין לגבי מסנן פחם הוא שלרוב הוא לא ישרוד מעבר לכמה חודשים בודדים וכן, אם מתקינים אותו יש צורך להתקין מסנן נגד סתימות.
  2. שיטה נוספת לסינון מים ביתי הוא להתקין בר מים, מתקן מים ביתי אשר עושה שימוש במערכת סינון, למעשה מסננת את מי השתייה ומאפשרת לשתות אותם בריאים יותר וטעימים יותר. כמובן שחשוב מאוד להתאים בר מים לצרכים העומדים על הפרק וכן לבחון איזה סוג של מסנן יש לו.
  3. עוד סוג של מסנן הוא המסנן המכני. לרוב מדובר על מסנן זול וגם פחות טוב ויעיל ממסנן פחם. לעיתים משתמשים בו כתוספת למסנן הפחם. מסנן מכני מציע פילטר שלא מאפשר לחלקיקים בגודל מסוים לעבור את המסנן, כך שחלקים קטנים יותר כן עוברים והסינון לא באמת איכותי.
  4. שיטת אוסמוזה הפוכה- עוד שיטה לטיהור מים ביתי היא שיטת אוסמוזה הפוכה אשר ידועה כיעילה ביותר בהרחקה של מתכות שמצויות במים. יחד עם זאת, שיטה זאת גם מעלימה את המינרלים החיוניים במים. מערכות טיהור מים אלה מורכבות משילוב של מסנן פחמי ומסנן מכני ורק כרבע מהמים שנכנסים למערכת הסינון המדוברת ישמשו לשתייה, כאשר השאר יסוננו החוצה.

בדיקת הצנרת

חשוב שתבינו, בחירת מסנן כלשהו לצורך סינון מי השתייה בביתכם היא דבר חשוב ונחוץ על מנת להבטיח שתשתו רק מים טובים ובריאים. יחד עם זאת,  חשוב שתדעו שבסופו של דבר, לא משנה באיזו צנרת תבחרו, אם היא תהיה מחלידה וישנה, המים יגיעו לסנן במצב לא טוב. לכן, אם אתם גרים בבית פרטי, חשוב ביותר שתזמינו איש מקצוע שיבדוק את הצנרת שלכם ויוודא כי היא נקייה ולא מלאה בחלודה או בכל חומר אחר שעלול להשפיע על מי השתייה בביתכם. אם אתם מתגוררים בבניין משותף ותשתית המים ישנה, לא פעם יהיה צורך לבצע החלפה כוללת של הצנרת. מדובר על פעולה שיכולה לדרוש השקעה כלכלית רצינית ביותר.

הסרת אבנית מהצנרת

הצורך לנקות את צנרת המים יכול לנבוע מכמה סיבות: ראשית כל, אם חדר גורם מזהם כלשהו לצנרת של הבית, הרי שהדבר עלול לסכן את הבריאות של דיירי הבית כאשר ישתמשו במים בבית ולכן יש צורך להסיר אבנית. כמובן שגם במידה וידוע כי מי השתייה שמגיעים לבית הם עם טעם לוואי או פשוט לא מספיק בריאים בשל העובדה שהצנרת מלאה באבנית, יהיה צורך להסיר אבנית מהצנרת.

ניקוי צנרת מים ביתית יכול להתבצע בכמה רמות, כאשר הרמה הבסיסית ביותר היא לנקות את הצנרת באופן כללי וזאת בכדי לשטוף ממנה כל גורם שיש צורך להוציא מהצנרת לרבות: גרגרי חלודה ועוד. הניקוי המדובר יתבצע באמצעות הפעלת לחץ מים חזק בצנרת. לרוב מדובר על פעולה מספקת שמנקה את הצנרת בצורה יעילה. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם ניקוי הצנרת בשיטה המדוברת איננו מספק ובמקרה הזה יש צורך להזרים חומר חיטוי במינון הנדרש ולאחר מכן לבצע שטיפה יסודית של הצנרת על מנת לסלק את כל השאריות של המים וחומר החיטוי שעלולים להיות מסוכנים לשימוש או לשתייה. כמובן שהמים שיוזרמו לאחר התהליך המדובר יבדקו וזאת בכדי לוודא שהם תקינים לשימוש.

כיום ניתן למצוא מגוון שיטות מתקדמות לצורך טיהור וניקוי קווי מים, כאשר המטרה הסופית היא להזרים מים בריאים וטובים לביתכם. כדאי לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, על מנת לקבל תוצאות איכותיות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

מיגו אחזקות- אינסטלציה

אצלנו תמצאו את הפתרון לאחזקת הבית- עבודות אינסטלציה, שיפצים כלליים, עיצוב בגבס, מכירה והתקנה של ברזים מעוצבים ומוצרים נוספים. עם נסיון של מעל עשור בתחום, אנחנו כאן לתת לכם שירות ברמה הגבוהה ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו איתנו קשר